Филмите на Адела Пеева – с „фестивална есен“ на българска и международна сцена

Двата най-нови документални филма на Адела Пеева – „Да живее България“ и „Мълчание с достойнство“ тръгват на фестивално турне.

На 25 август в Хърватия ще бъде показан „Да живее България“. Международната премиера на „Мълчание с достойнство“ ще се състои в Риека (8 – 12 септември), чието тазгодишно издание слага акцент върху темата за тоталитаризма и страха

От „Адела медия“ информират още, че „на 25 август по покана на филмовия фестивал на Хърватското документално кино „Либурния“ в Опатия, в програмата „Извънредно положение“ („State of Emergency“)  ще бъде показан „Да живее България“. Привлякъл подчертано обществено внимание и показан на множество кино прожекции, филмът предизвика оживени дискусии, но така и не бе излъчен в програмите на БНТ, въпреки, че обществената телевизия е един от копродуцентите.“

„Да живее България“ е един от седемте поканени от организаторите пълнометражни документални филма  от Гърция, Австрия, Германия, Норвегия, Хърватия, Унгария и България. Програмата „Извънредно положение“ се провежда съвместно с Риека – Европейската столица на култура 2020 и има за тема крайно десни и екстремистките движения и обществени нагласи в Европа днес.

Организаторите са предвили и онлайн кръгла маса под наслов „Големите и малки (фаш)изми“,  в която ще вземе участие и българската кинорежиьорка.

„Фестивалната“ есен продължава на 3 септември с предпремиерата на „Мълчание с достойнство“ в рамките на Фестивала на изкуствата „Аполония“ 2020.
През септември ще бъде и официалната българска премиера в програмата на София филм Фест. Преди това филмът ще бъде показан на фестивала на историческия филм в Риека (8 – 12 септември), чието тазгодишно издание слага акцент върху темата за тоталитаризма и страха, с фокус върху противопоставянето на колективното и личното.

 

„Мълчание с достойнство“ разказва за живота и творчеството на известните български кинорежисьори, семейството Ирина Акташева и Христо Писков, и за механизма на цензурата по времето на комунизма. Филмът разкрива неизвестни детайли от историята на българското кино и взаимоотношенията между политическия елит и интелигенцията,

Подобни статии
Разгледайте